Blog
گیربکس هلیکال یا شافت مستقیم
این گیربکس با توجه به نیاز به دقت و کارایی و ایمنی بالا طراحی شده است تا بتواند در شرایط مختلف عملکرد مناسب داشته باشد.
اجزای اصلی گیربکس هلیکال:
- موتور اصلی(main engine) : انرژی مکانیکی لازم را تولید میکند.
- گیربکس اصلی(main gearbox) : نیروی مکانیکی تولید شده توسط موتور را کاهش می دهد تا دور های مناسب برای چرخش موتور اصلی فراهم شود.
- شافت های انتقال نیرو(power transmission shafts) : این شافت ها نیروی خروجی از گیربکس اصلی را به موتور منتقل می کنند.
- روتور اصلی(tail rotor) : برای کنترل جهت و تعادل به کار میرود و نیروی آن از طریق یک شافت به گیربکس دم منتقل میشود.
- روتور دم(tail rotor) : از نیروی خروجی گیربکس اصلی برای چرخش بهره برداری میکند.
عملکرد گیربکس شافت مستقیم:
گیربکس شافت مستقیم به جای استفاده از تسمه یا زنجیر از شافت های مکانیکی برای انتقال نیرو استفاده می کند که باعث کاهش تلفات و افزایش دقت در انتقال نیرو می شود. این نوع گیربکس به دلیل قابلیت اطمینان بالا و نیاز به نگهداری کمتر بسیار معمول است.
چالش ها و نیازهای گیربکس هلیکال:
- سبکی و استحکام
- کنترل حرارت
- سیستم های ایمنی